Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Advanced search

18492 Posts in 3135 Topics- by 652 Members - Latest Member: jona666
Classic Scooter ForumAndetJunkyardSpørgsmål om CSC's scootere
Pages: [1]   Go Down
Print
Author Topic: Spørgsmål om CSC's scootere  (Read 4577 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
scootergrisen
Scooter Newbie
*

« on: 20-06-2008 17:33 »

Hej jeg har en hjemmeside som primært handler om 4 takt scootere.
Nu støtte jeg på jeres hjemmeside men jeg kan ikke finde ud af om der er nogen af de scootere i snakker om herinde som er 4 takt.

Jeg har set nogen billeder af 2 takt men der er jo mange modeller så jeg vil hører om i skriver om 4 takt scootere herinde ?
Kim
Scooter Junkie

« Reply #1 on: 21-06-2008 03:25 »

De fleste kører Vespa, nogle få kører Lambretta, og så er vi et par stykker, der tænker på miljøet og kører Heinkel. Jeg er ikke stødt på andre 4-taktere her på forummet.

scootergrisen
Scooter Newbie
*

« Reply #2 on: 22-06-2008 15:04 »

Når du skriver du ikke har stødt på andre mener du så at Vespa, Lambretta og Heinkel kan være 4 takt ?

Kan du skrive nogen modeller som er 4 takt så vil jeg prøve og checke dem.

Fordi de billeder jeg har fundet ser kun ud til at være 2 takt motore.
Thebat18
Dr. Scoot

« Reply #3 on: 22-06-2008 15:37 »

jeg tror kun at mindre end 1% al af scootersnak herinde er 4-takt Smile

alle vespa og lambretta er 2takt.

- MotoVespa 150 '65 & Vespa SS180
- Vespa Primavera 125 & 2 stk 50N
- Lambretta DL 150
Kim
Scooter Junkie

« Reply #4 on: 23-06-2008 01:16 »

Hej Scootergris

Heinkel lavede en meget flot futuristisk 2-takt model, som er ret sjælden - jeg har ikke set nogen i Danmark. Resten af deres modeller er 4-taktere, og dem er der en del af i Danmark men ikke så mange i det her forum.

Som jeg prøvede at fortælle dig, er der mig bekendt ikke andre 4-taktere i det her forum eller i Kopenhagen Scooter Klub. Men det kan jo ændre sig. Jeg er lige kommet hjem fra Euro Lambretta træf, og når man har prøvet at køre i kortege med 600 stinkende 2-taktere, kan man altså godt begynde at tænke over, hvad det er vi lukker ud i miljøet.

Da der ikke er ret mange klassiske scootere med 4-taktsmotor (i Danmark stort set ikke andet end Heinkel Tourist), og de fleste ikke kan forestille sig andet end Vespa, er det mest interessante bud nok LML's nye 4-takts Vespa-motor.

Men hvis du iøvrigt er en helt grøn scootergris, vil jeg da anbefale dig at søge på nettet eller anskaffe nogle af disse bøger.

Ellers er par hurtige skud fra hoften:

Den fantastiske Honda Juno

Fuji Rabbit

Bo Diddleys (fred være med ham) Cushman Road King

BSA Sunbeam / Triumph Tigress

og den smukke franske Motobécane Motoconfort

Du vil sandsynligvis ikke finde dem på gaden her i landet, men jeg kan kun opfordre dig og andre klassiske scooterfans til at importere nogle af dem til glæde for vores allesammens vejrtrækning og landets CO2-regnskab iøvrigt.

Cool

scootergrisen
Scooter Newbie
*

« Reply #5 on: 25-06-2008 23:38 »

Tak for de mange links jeg skal lige checke modellerne udmiddelbart ser det ud til at allesammen er over 50ccm.
Men tak for det jeg checker dine links.

Nu du siger import så kræver det vel at de modeller er typegodkendt i danmark ellers må man vel ikke kører på den på gaden eller kan man tage en hver motorcykel til syn og få den godkendt ?
oluf
Scooter Newbie
*

« Reply #6 on: 20-01-2010 13:25 »

sålænge et køretøj er godkendt i EU. Kan/skal det kunne godkendes i DK. er selv ved at støve en vjatka op det er en russisk kopi af vespa ligner meget dem der blev produceret i frankrig de koster ca 4000 kr og de er lige til at køre på.
Pages: [1]   Go Up
Print
Jump to: