Hej Scootergris
Heinkel lavede en meget flot
futuristisk 2-takt model, som er ret sjælden - jeg har ikke set nogen i Danmark. Resten af deres modeller er 4-taktere, og dem er der en del af i Danmark men ikke så mange i det her forum.
Som jeg prøvede at fortælle dig, er der mig bekendt ikke andre 4-taktere i det her forum eller i Kopenhagen Scooter Klub. Men det kan jo ændre sig. Jeg er lige kommet hjem fra Euro Lambretta træf, og når man har prøvet at køre i kortege med 600 stinkende 2-taktere, kan man altså godt begynde at tænke over, hvad det er vi lukker ud i miljøet.
Da der ikke er ret mange klassiske scootere med 4-taktsmotor (i Danmark stort set ikke andet end Heinkel Tourist), og de fleste ikke kan forestille sig andet end Vespa, er det mest interessante bud nok
LML's nye 4-takts Vespa-motor.
Men hvis du iøvrigt er en helt grøn scootergris, vil jeg da anbefale dig at søge på nettet eller anskaffe nogle af
disse bøger.
Ellers er par hurtige skud fra hoften:
Den fantastiske
Honda JunoFuji RabbitBo Diddleys (fred være med ham)
Cushman Road KingBSA Sunbeam /
Triumph Tigressog den smukke franske
Motobécane MotoconfortDu vil sandsynligvis ikke finde dem på gaden her i landet, men jeg kan kun opfordre dig og andre klassiske scooterfans til at importere nogle af dem til glæde for vores allesammens vejrtrækning og landets CO2-regnskab iøvrigt.