Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Advanced search

18492 Posts in 3135 Topics- by 652 Members - Latest Member: jona666
Pages: [1]   Go Down
Print
Author Topic: Forbremse der sidder fast på Vespa  (Read 174 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
j-herting
Scooter Newbie
*

« on: 03-03-2010 11:56 »

Hej.

Jeg har et problem med min vespa.
Jeg har i efteråret sidste år vasket og poleret den, hvorefter den røg en tur ind i skuret og stå vinteren over. Dog har jeg taget den ud en enkelt gang uden der var noget galt.

Så i weekenden ville jeg tage den ud, og jeg prøvede lige alle funktioner om de virkede, inklusive forbremsen.
Efter jeg havde prøvet forbremsen, satte den sig fast, og jeg kan ikke løse den på nogen måder. Har prøvet at sprøjte noget helt almindelig smøre olie ind omkring skiven, men det hjalp ikke.

Og nu sidder min forbremse så fast, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at ordne det. Hvad gør jeg ?
Thebat18
Dr. Scoot

« Reply #1 on: 03-03-2010 13:03 »

Den skal have lidt varme ( sæt den indenfor) og så wd40

- MotoVespa 150 '65 & Vespa SS180
- Vespa Primavera 125 & 2 stk 50N
- Lambretta DL 150
Peterpanik
Scooter Junkie

Retro Racers

« Reply #2 on: 03-03-2010 14:09 »

Har prøvet at sprøjte noget helt almindelig smøre olie ind omkring skiven, men det hjalp ikke.

Og nu sidder min forbremse så fast, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at ordne det. Hvad gør jeg ?

Hvad er det for en Vespa du har? Er den med skive bremse? hvis den er så håber jeg ikke du har brugt for meget olie på den skive.

Men tror nu bare det er en model med kabel og hvis det er tilfældet kan dit kabel sagtens sætte sig fast.. = Så løsner du de møtrikker der sider for enden af kablet ved forhjulet, kan ikke lige huske det rigtige ord for denne ting, men ved man bare lidt om dens funktion er man ikke i tvivl.

Hvis det så viser sig at den kan trille efter at du har løsnet de to møfisser, ja så er det ganske enkelt dit kabel som har sat sig..
Og hvis ikke, så er det nok den aksel der går ind til klodserne som sidder lidt fast.

Held og lykke..

Peter.

I love the smell of 2 stroke oil in the morning.

Vespa Super Sport Grandi membrane Polini 210ccm 67´
Vespa 125N 67´
j-herting
Scooter Newbie
*

« Reply #3 on: 03-03-2010 17:36 »

Det er en Vespa 50 jeg har.

Tak for hjælpen, jeg vil med det samme gå ud og prøve og se om jeg kan ordne den Smile
Pages: [1]   Go Up
Print
Jump to: