Reducer stress og angst

Stress er kroppens reaktion på forandring, som forårsager fysisk, følelsesmæssig eller psykologisk belastning. Det kan forværre vores liv og det er aldrig godt. Det har endda været forbundet med andre ubehagelige symptomer som depression, træthed, irritabilitet, mavesår, allergier og migræne. Det er en del af livet, men det kan styres.

Prøv nogle af disse forslag og føl dig rolig og afslappet på ingen tid.

Mindre koffein

Det er almindeligt at drikke en kop kaffe eller te, når du føler dig stresset eller træt. En kop om morgenen er okay, men hvis du finder ud af, at du har brug for koffein for at nå igennem dagen, skal du muligvis skære ned. Det kan påvirke stresshormonet, hvilket kan få dig til at have det værre end før du drak kaffen. Koffein kan også dehydrere dig. Prøv at skære langsomt ned over tid.

Bliv medlem af en a-kasse

Det kan være at du går og bekymrer dig hele dagen, om hvad der sker hvis du mister dit job. Hvordan skal du få hverdagen til at hænge sammen? Specielt i en igangværende pandemi kan usikkerheden godt gøre alle mere nervøse. Hvis du bliver medlem af en a-kasse, er du sikret, hvis det værste skulle ske. Du kan bl.a. udforske forskellige a-kasser online eller se på en MA a-kasse.

Ting, der gør dig glad

Lav ting, som gør dig glad! Det lyder måske standard og stereotypisk, men når du er glad, får du også reduceret stress og angst. Hvis det du virkelig trænger til, er at tage på ferie, så tag et lån med straks udbetaling og tag afsted. Hvis du elsker at lave mad, så udforsk nogle nye retter. Det er kun dig, som ved hvad der vil glæde dig. Kom i gang!

Lær at sige nej

Ikke alt er ingen for din kontrol, men mange ting er. Mange af os kæmper med at sige ja for ofte for at behage andre og for at undgå afvisning, vrede eller hvad den anden persons svar vil være.

Vi har vænnet os til at sige ja og glæde andre, men nu ved vi ikke hvad vi vil eller hvad vores behov er.

Hvis dit liv er så tæt pakket med andres anmodninger. Du skal vide, hvad der betyder noget for dig. Det første skridt til at finde ordet nej er at overveje den tid og energi du har brug på at sige ja til ting. Efter det bliver det meget nemmere.

Kategorier:

Ingen svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.